Centres d'interès

ELS COLORS
Amb els nens i les nenes, treballem els colors bàsics!
Quins?
Hem treballat el color vermell i el blau!!
Com?
Durant la setmana que treballem el color l’introduïm, el primer dia, amb ajuda de contes i cançons. Els altres dies de la setmana, en fem murals, activitats, manualitats i observem fotografies reals d’objectes d’aquest color!
Cada nen/a ha portat de casa seva una joguina o alguna cosa d’aquest color. A més a més, a l’aula, hem creat el racó del color i tot és del color corresponent!!
Per tancar el tema del color que estem treballant, l’últim divendres de la setmana fem la festa del color!! Decorem l’escola del color que treballem, mengem aliments  d’aquest color, i tots els nens/es i educadores anem a l’escola vestits amb el color de la festa.
Durant la festa cantem i ballem la cançó del color treballat amb globus i, al finalitzar la tarda, tots els/les nens/es marxen a casa amb alguna manualitat feta durant la setmana d’aquest color i en tenen un gran record!

 

LES ESTACIONS DE L’ANY
La tardor, l’hivern, la primavera i l’estiu. Són les quatre estacions que treballem amb els nostres infants.
Observem els canvis de la natura, experimentem i manipulem amb elements naturals. A més, a l’entrada de l’escola tenim un arbre dibuixat al vidre i, cada vegada que canviem d’estació, fem una activitat conjunta: “Decorem l’arbre!” segons l’estació de l’any.  Així aprofitem i decorem l’entrada de l’escola!!

 

 

FESTES

Les celebracions de les diferents festes tradicionals i populars a l'escola durant el curs són esdeveniments que formen part de la vida del centre. Es programen i planifiquen perquè siguin moments a la mida dels infants i viscuts de forma divertida. Algunes d’aquestes festes les fem de manera interna en el centre i hi participen tots els infants de l’escola i les educadores. D’altres se celebren conjuntament amb les famílies.
La Castanyada: ens visita la Maria Castanyera i ens porta castanyes de la muntanya. Durant aquella setmana s’explica el conte de la Castanyera, es canten cançons i es fan i mengen panellets.
Nadal: l’últim dia del primer trimestre fem cagar el tió i esmorzem tots junts. Prèviament rebem la visita del Pare Noel.
Carnaval: amb l’arribada del Rei Carnestoltes arriba la disbauxa a l’escola. Durant tota la setmana rebem les ordres de Sa Majestat Carnestoltes i el divendres ens disfressem tots i fem una rua fins a l’ajuntament del poble conjuntament amb les famílies.
Pasqua: anem al forn del poble a buscar la mona i ens la mengem a l’escola.
Sant Jordi: les educadores amb la col•laboració d’alguns pares i mares representen la llegenda de Sant Jordi per a tots els infants.
Festa final de curs: aquesta festa és l’acomiadament de la classe dels Gegants i la celebració del final de curs. És una festa que organitza l’escola i on es conviden totes les famílies.

ANIVERSARIS

Altres festes que fem a l’escola són els aniversaris dels infants que es fan de manera conjunta amb tots els nens i nenes del centre. Els pares de el/la nen/a que fa anys poden portar galetes, coques, pa de pessic (o similars), sucs de pinya o préssec, i també xocolata per a convidar a la resta d’infants. També se celebren festes d’acord amb el centre d’interès que treballen els nens/es (festa del color vermell, blau, etc).
Per tot això, i donat que en aquestes celebracions els/les nens/es que hi participen poden esmorzar altres aliments diferents dels que porten de casa, demanem l’autorització dels/les pares/mares per a poder donar-los aquestes aliments.
Tanmateix, recordeu que la resta de dies els/les nens/es esmorzen una o dues galetes que també porten els pares i que es comparteixen entre tots els infants.

OFICIS

EL COS

TRANSPORTS

PSICOMOTRICITAT

L’escola destina un dia a la setmana a jocs psicomotrius. Aquests són molt necessaris, tenint en compte que en tota la primera infància hi ha un estret lligam entre motricitat i psiquisme (d’aquí la paraula psicomotricitat).
La pràctica psicomotriu parteix d’una forma concreta d’entendre a l’infant en la seva globalitat, a través de les seves manifestacions davant del món que l’envolta, en relació amb ell mateix, amb les persones del seu entorn i amb els objectes.
La finalitat de la psicomotricitat és el joc lliure, però sempre amb un treball d’observació fet per la mestra.
Sens dubte el joc és una de les activitats bàsiques dels nens i nenes. A través del joc els infants aprenen i construeixen la seva personalitat.
El grup de 2 anys (Gegants), van aproximadament un cop al mes a la sala de psicomotricitat del CEIP LA CABANA per tal que puguin experimentar amb el joc lliure en un espai més ampli i net d’obstacles.

"L'infant no juga per aprendre però aprèn perquè juga" Bernard Aucouturier